fredag 1 maj 2009

Vem är det??

Just det. . . I förrgår så ringde det med skyddat nummer på in mobil. . . Mycket skumt samtal kan jag lova (samtalet är på tyska dock):

Jag: Hallo!
Personen i luren: Hallo xxx, hur mår du?
Jag: Bra, själv?
Person: Jo, det är bra. Är du på jobbet?
Jag: Ja, det är jag? O du? (jag har fortfarande ingen aning om vem mannen i luren är).
Person: Jag har ledigt idag o är på väg till Hafen, har du tid o lust att ta en kaffe?
Jag: Ehh, vem är det?
Person: Vet du inte det?
Jag: Då hade jag väl inte frågat??
Person: Jag är en snäll kille som du känner. . .
Jag: Jaha, men jag vet fortfarande inte vem det är!!
Person: Hehe, ja men när vi ses kommer du att veta det!!
Jag: Ehh, jag träffar inte folk om jag inte vet vem dem är, så vem är det??
Person: Men det ser du närvi ses!! Du känner mig. . .
Jag: Om du inte säger vem det är så har jag ingen lust att träffa dig!!
Person: Men du får väl se när vi tar kaffen. . .
Jag: Jag vet inte vilken del av jag tänker inte gå från jobbet för att träffa någon jag inte vet vem det är. . . Jag har vääääääldigt mycket att göra just nu!!
Person: Jaha, men ska vi ta det ikväll istället då??
Jag: (väldigt irriterat) VEM ÄR DET?
Person: Ja, men vilken tid ska vi ta det då?
Jag: Eh, om du inte säger vem det är så tänker inte jag träffa dig!!
Person: Men ring mig när du vet när vi kan ses!!
Jag: Jag vet inte vem du är så jag har inte tid att prata o det finns INGEN chans tt jag träffar dig förens jag vet vem det är!
Person: men då ringer du mig!!
Jag: Ehhh, NEJ! Hejdå (Lägger på).

Vem tror människan att han är?? Detta samtal varade i nästan 20 minuter o jag blev inte klokare på vem det var!! As irriterande eftersom den visste vart jag jobbade o vem jag var, men jag hade ingen aning om vem det kunde vara. . .

Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar