lördag 16 maj 2009

Har haft en otroligt bra dag

För det första var tyska kursen intressant (vi hade en annan lärare kommer förmodligen berätta mer om honom i framtiden men just nu orkar jag inte). . . Sedan var vi några stycken som åt på mensan även det mycket trevligt! Därefter gick jag hem en snabbis o bytte väska o skrev några mail. Mitt i allt ringer min älskade Jo från USA, vi har inte hunnit prata på typ två veckor o ordentligt som idag har vi inte kunnat prata på ännu längre. Det blev ett ca 90 minuters samtal, så otroligt skönt att prata med henne hon kunde verkligen sortera mina tankar o mitt lilla problem som jag skrev om igår (plus ett annat nästan värre problem som verkligen tyngt mig ett tag nu) kunde vi oxå hitta en "lösning" till eller i alla fall ett sätt som jag kan tackla det på =D
Sedan åkte jag till jobbet o firade av en av mina favvo kollegor (mycket sorgligt men mycket sekt så kändes det bättre, dessutom så kommer han o jag helt klart att hålla kontakten. . .). Eftersom jag blev riktigt dragen av all sekt (blev nog mer än en flaska för mig sammanlagt, tror att någon eller några verkligen försökte supa ner mig), så drack jag lite kaffe med två av tjejerna innan jag åkte hem (fick skjuss, woho, så otroligt skönt, tack A). Precis när jag kommit innanför dörren ringer N, så underbart att prata med henne o höra hennes röst. Vi har ringt om varandra nästan varje dag den senaste veckan :-( Det är så kul för den människan känner mig så otroligt bra, hon kunde direkt läsa av att det inte var något som stämde, så jag var tvungen att berätta för henne om det som hänt dem senaste veckorna. Otroligt nog gav hon mig precis samma råd som Jo eller inte lika extremt som Jo o de har rätt det kommer inte att tjäna något till att lägga energi på det ;-) Ibland blir jag förvånad över hur lika råd vänner som känner mig o som VERKLIGEN bryr sig kan ge, fast de själva är så otroligt olika, men deras gemensamma nämnare är att de ÄLSKAR MIG!
Tack my darling loves, det finns skäl till att ni har delar av mitt hjärta!!
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar