tisdag 5 maj 2009

Beröm

Det är sjukt hur vissa människors "beröm" kan få en att bli glad. Vi har en kvinna på jobbet som inte är lätt att handskas med. Jag tror att det beror på att hon verkligen JOBBAT sig till toppen o tycker att många åker "på ett bananskal" in på högre poster. Vilket hon har helt rätt i o jag tycker verkligen att hon gör rätt i att testa folk innan hon lägger ner energi på dem. Jag har nog lyckats ta mig ganska långt på hennes "hon är inte så värdelös som jag trott"-lista. Jag får till och med leenden o kommentarer som "kan du snälla göra det här för mig? Du behöver inga fler instruktioner va!!" o nej det behöver jag inte =D Det med leendet är något som mina arbetskollegor reagerat på eftersom vissa som jobbat här i år inte fått ett leende, hehe. . . Känner mig stolt!! Idag skickade hon vidare en uppgift som jag gjort utan att kolla på den (vilket jag verkligen hade gjort för det går till väldigt viktiga personer), med motot "jag litar på att du som vanligt gjort ett toppen jobb". Hon cc:ade mig i det vidarebefodrade mailet o skrev att all vidare kontakt angående detta skulle de ta med mig direkt, hon behöver inte agera mellanhand!!! O där har hon "gett mig beröm" utan att behöva säga något direkt att man vart duktig!!
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar