onsdag 27 maj 2009

Besök på jobbet II

Igår var vi bjudna på middag tillsammans med våra utländska gäster. Det var verkligen jättetrevligt o jättegott men det blev sent o lite för mycket alkohol, så min trötthet idag är verkligen självförvållad men vad gör man inte för att ge gästerna en bra tid här i Düssan. De fick sig verkligen en kväll de sent kommer att glömma, haha. . .
Dels så skulle alla ölsorter som finns här provas på (vi är i Tyskland, det finns mycket öl här kan jag lova), sen skulle stadens specialitet Killepitsch (eller hur det nu stavas) provas, det är starkt kan jag lova!! Efter restaurangen begav vi oss till en liten pub som serverar Salmiaki (så då blev det några sådanna shot o sedan ännu mer öl (har jag nämnt att jag egentligen inte är en öl människa??). Därefter tvingade Mr O våra gäster (som vid det här laget var ganska berusade) att prova en chillishot, den är inte att leka med den är sjukt stark. Det bränner verkligen av den - helt galet!! Vår äldsta gäst mådde så dåligt att han var tvungen att åka hem (eller ja till hotellet), stackarn!!! Kanske ska nämna att han är en hedersgäst från USA som ska håller i tillställningen tillsammans med Mr O =D
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar