lördag 9 maj 2009

I'm so happy I'm so glad, I wanna thank you and thank you means: Merci

Kunde inte hjälpa det o gick in på jobbmailen precis med flera glada nyheter. För det första så hade länderna inte skickat speciellt många jobbiga mail (tack o lov men man börjar undra vad det är för fel. . .) o för det andra hade jag fått otroligt mycket bra feedback på olika projekt jag arbetet på. Ett av mailen blev jag extra glad för (dels för att det var av högsta högsta chefen o dels för att det var något som egentligen inte är min uppgift men jag vill som vanligt förnya o göra arbetet lättare genom ny teknik):

Schatzlein

Thank you for this. Very helpful.

FYI - migrating to XXX is not something we can decide on our own.
XXX is a XXX wide decision. But perhaps this XXX is
something that XXX might want to do internally, and globally.

Again, thank you very much

The global director

Ett mail från högsta chefen där han skriver mer än: thanks. Det händer typ aldrig han har ingen tid i vanliga fall. Det låter kanske banalt att jag blir så otroligt glad för mailet men han har skrivit tack två gånger. Han brukar tydligen aldrig vara nöjd med vad man hittat o skrivit utan brukar vilja ha mer informtion. Mailen brukar tydligen vara: Thanks but can you research more?? Detta har inte hänt mig än (peppar peppar) han har vart nöjd med det jag hittat o skriv: thanks. Desto mer jag skriver desto mer patetiskt låter det men när man inte känner honom så försår man kanske inte vilken stor grej det är att han skrivit så mycket o tack två gånger. . .

En very happy liten schatzlein
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar