tisdag 19 maj 2009

Oh, jag kommer på saker hela tiden som jag vill skriva om. . .

. . . har saknat att få skriva av mig i bloggen, men nu är jag back on track, heheh. . .

Pratade med L om flirtighet idag. Vad som räknas till flirtighet? När går man för långt? Vart ska gränsen dras? Hur mycket är ok på jobbet? Är det någon skillnad på en jobb-flirt o en vanlig hej-jag-flirtade-lite-oskyldigt-på-krogen-flirt?

Vi kom fram till att det berodde på situationen men att det nog generellt är mer ok med en jobb-flirt för där känner man ändå varandra så bra att man vet om den andras respektive o att det bara är lite för att få tiden att gå.

Frågan då är bara när går det för långt? När man träffas efter jobbet o tar en fika, ett glas vin/en drink, käkar middag eller går på promenad? För det kan ju verkligen tolkas fel. . . O om det finns känslor inblandade vare sig man vill eller inte respektive om man har en respektive eller inte. . .

Det vi kom fram till att vi ju ganska ofta gör något av dessa saker med varandra o det gör man med kollegor (ok inte riktigt samma sak men båda vi är ju kvinnor) då kommer frågan är det skillnad på vad man gör med kollegor av samma kön respektive av det andra könet? Det borde det inte vara!!! Är det verkligen skillnad på om man går ut o käkar lunch eller om man käkar middag? Tar ett glas vin på lunchen eller i kontoret gör vi ju so-wie-so ganska ofta. . . En promenix på lunchrasten är ju inte heller något direkt konstigt man vill ju kanske bara komma ut i solen o ska det då vara något annorlunda än att man tar en promenad när man är på väg hem??

Min/vår lösning på detta tråkiga för långa inlägg är att allt beror på!!! De som känner mig skrattar förmodligen just nu för det är mitt standard svar. Det jag menar är att det beror på om det finns känslor inblandade eller inte i flirtandet o umgänget!!! If not then just do it!!

MEN HUR VET MAN OM DET ÄR SÅ DÅ??
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar