torsdag 7 maj 2009

I valet o kvalet

Hittar man jobb här i Düssan, så gäller det att hitta en lägenhet o börja om med internet tjaffset. För er som inte vet tog det mer än två månader för oss att få internet, efter datumet de utlovat. Japp, det är typiskt för Tyskland!! Ett av mina få minus för landet. . .
Jag vet inte riktigt vart jag vill flytta, helst skulle jag vilja bo kvar i det området jag bor i för det är otroligt mysigt o nära Rhein. Problemet är att man inte vet vart man får jobb. . . Skulle jag få chansen att jobba kvar här, så är det inget alternativ att bo kvar i Pempelfort för långt att pendla. . . Fast om man bodde lite närmare Rhein skulle det bli mindre jobbigt att cykla (den jobbigaste biten är från mig ner till Rhein eftersom det är så mycket trafik, framförallt mycket spårvagnar).
Området här vid Hafen är mycket trevligt, men det är långt från Rheinpark :-(
Sen är ju problemet att jag inte har någon aning om jag ens kommer att få ett jobb eller om jag kommer att behöva flytta hem till Svea. . . Vill verkligen inte, blir ledsen av tanken. . .
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar