söndag 12 april 2009

The war must go on ;-)

Haha. . . Läste en väldigt rolig artikel precis. . . For the record så är jag Alt-bier-fan o inte Kölsch-fan men jag måste ge Kölnarna credd för att de är så påhittiga =D



Fri översättning för er som inte kan tyska:

Kölsch-tangenten är här
"Alt" kan tas bort från PC:n

KÖLN. Vid en rutinundersökning framkom att det "Düsseldorfska tangentbordet" ännu är i bruk hos många företag, myndigheter och hushåll. Detta måste åtgärdas snarast. Vänligen avlägsna tangenten "Alt" omgående. Butikerna kommer inom en snar frmtid att tillhandahålla en "Kölsch"-tangent.

Detta gäller givetvis även för den aldrig använda tangenten "Alt Gr". Denna kommer att bytas ut mot den betydligt mer relevanta tangenten "Kölsch 0,4 l".

Gr i "Alt Gr" kan tolkas som en förkortning för "Groß", som betyder "stor". Altbier och Kölsch dricks oftast ur 0,2-litersglas.

Signatur V

2 kommentarer:

Kära Mitbewohnerin sa...

Hah, det här är bland det bästa jag hört om relationen Düsseldorf-Köln!! :D

~ Kiss and Tell ~ sa...

Jag vet, hahah, fick kramp för att jag skrattade så mkt när jag läste artikeln ;-)
Syyyyyynd för kölnarna att det aldrig komer att hända o syyynd för dem att Alt smakar mycket godare än Kölsch =)
Slutsats Düsseldorf är bäst!!

Skicka en kommentar