onsdag 15 april 2009

Vänner som är varandras ovänner

Vad ska man göra om ens vänner inte kommer överens med varandra?? Jag hamnar ofta i situationer dä mina vänner inte kommer överens med varandra. Oftast är det för att de är för olika eller bara av en eller anan anledning inte tål varandra. . . Vad ska man göra när de tycker att man ska välja en av dem?? Om man inte vill eller kan välja o varför skulle jag behöva välja, jag kommer ju bra överens med båda parterna o gillar båda!! Det som jag stör mig mest på att det inte bara hänt en eller två gånger utan flera olika "grupper" av vänner. Jag tycker att det inte borde spela någon roll om jag umgås den ena eller den andra jag menar jag försöker att undvika att prata med dem om varandra för att det inte ska bli skitsnack (vilket är svårt men om man sätter gränser så brukar det gå bra). . .
Det jag tänker främst på just nu är att jag inte vet hur jag ska göra med MITT bröllop, jag vet att det kommer att bli otroligt jobbigt om de olika partena är bjudna, men alla vill ju komma. . . Vart sätter jag gränser? Hur ska jag lösa det utan att det blir jobbigt? Har so-wie-so för mycket folk som jag ska bjuda borde egentligen stryka några (läs: 10-15) stycken men alla förväntar sig att komma. . . Men ska jag behöva få ångest det är ju mitt (VÅRT) bröllop!!
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGEST!!!!! Det är VÅR dag!!!
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar