måndag 31 maj 2010

Sol, vind och strand.


Få saker lugnar mig så som ljudet från ett blåsigt hav, så när jag blev tillfrågad om jag ville följa med till stranden i Holland fanns det bara ett svar - När åker vi?

Hade egentligen tänkt ta tåget till Bonn igår behöver sen ett tag tillbaka tid att tänka och komma ifrån. Var rädd att jag inte skulle få den tiden jag behövde för mig själv men så blev det inte som tur är: blev lämnad i fred.

Kvart över nio åkte vi och var hemma någon gång efter midnatt. Med mig hem därifrån hade jag:
- Sand så att det nu knastrar under fötterna i hela lägenheten.
- Träningsvärk (jag gick och gick, fötterna sjönk ner djupt så snacka om motstånd).
- Solbränna i ansiktet.
- Ett bättre humör.
- Struktur på tankar och idéer.
- Fina minnen.
- Ett ställe som jag kommer att kunna fly till när jag behöver komma ifrån en dag eller två.
- Frihetskänsla.
- Ännu mer lust att ha hund.
- Saltlakrits.
- Dyra Holländska cigg.

Det var en riktigt bra dag. Tack för att jag fick följa med och hoppas att jag inte störde - you are a true friend.
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar