söndag 9 maj 2010

Har aldrig i hela mitt liv sett så mycket poliser.

Medan A svänger runt mig på dansgolvet i en discofox händer det grejer utanför fönstret. Hansa Rostock-fansen mot polisen: tårgas, batonger, bord och stolar som flyger. En hel gata avspärrad. Idag går spelet av stapeln ska bli intressant men jag måste medge att jag är lite smått ängslig. Hörde precis på radion att Bochum förlorat mot Hannover 69 (woho!! Grattis!!) och att fansen då blivit helt galna och slängt toalettsitsar, bord och stolar mot planen och gått mot attack mot Hannover-fansen. Fortuna-Hansa matchen idag är lika viktig för Hansa som Bochum-Hannover matchen för Bochum. Det handlar om att gå ner en liga i Bundesligan. Spännande!!

40 poliser blev skadade under kvällen igår på grund av fotbollshuliganerna. Polisen var dock förberedd, har aldrig i hela mitt liv sett så mycket poliser tror jag.
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar