onsdag 19 maj 2010

Dörren in till oss är öppen och en mycket orolig nästan hysterisk man kommer ut ur dörren.

Har lyckats skapa en smärre panik ikväll. Det började med att jag bestämde mig för en promenad för att rensa tankarna. Det blev en längre promenad än jag tänkt från början drygt 2 timmar. Till älsklingen + E-Babe hade jag sagt att jag skulle vara hemma snart.

Ville inte bli störd (blev SMS, mail och samtals bombad) och eftersom jag behövde tänka så jag stänger av både vibration och ljud på mobilen. Gick och njöt av den underbara kvällen.

Väl framme i hissen tar jag fram mobilen. 1 Ping!Mess, 9 SMS och 13 missade samtal. Oj, vad folk velat få tag på mig just dessa två timmar. Börjar läsa SMSen och kolla vem som ringt. Fyra av samtalen var dolt nummer (svarar ändå nästan aldrig på dolt nummer men tydligen hade älskling råkat ställa in det på sin mobil) och 1 av SMSen var min älskade man - tydligen var han orolig.

Kommer upp på våningen stiger ur hissen och ser hur dörren in till oss är öppen och en mycket orolig nästan hysterisk man kommer ut ur dörren. Älsklingen min har inte haft koll på tiden och trott att jag vart borta i mer än fyra timmar och sedan fick han inte tag på mig. Han var på väg ut för att leta rätt på mig och hade även letat upp polisens telefonnummer för att kunna anmäla mig som försvunnen. Det är kärlek men samtidigt så otroligt typisk min man att inte ha koll på tiden. Älskar dig baby. Även E-Babe hade hunnit bli lite orolig och hört av sig via Ping!Mess och samtal. Hon ringde upp direkt och frågade om allt var ok när jag Pingade tillbaka till henne. Tack för att ni bryr er, det betyder mycket!

Känner att jag bör börja stänga av vibration och ljud oftare när jag är ute och går. Det var en skön upplevelse att veta att jag inte märkte att någon försöker få tag på mig. Inte alltid vara tillgänglig.

God natt!!
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar