onsdag 24 mars 2010

Ett internship är en början till en karriär.

För mycket erfarenhet för att få ett internship eller en trainee plats men för lite erfarenhet för att få ett riktigt jobb. Vad ska man göra? Finns inga möjligheter att få jobb. Är fortfarande chockad av samtalet jag hade precis. "Vi skulle gärna se att ni söker vidare jobb hos oss när ni samlat erfarenhet ni har en intressant profil. Tyvärr har ni för mycket erfarenhet för att söka internshipet. Det är för dem som precis tagit examen och ni har jobbat sedan dess vilket gör att ni tyvärr inte är en kandidat för denna position." Absolut det kan jag förstå men samtidigt är det svårt i dessa tider och ett internship är en början till en karriär. Måste säga att jag dock inte förväntat mig att bli uppringd utan förväntade mig att åter igen få ett standardiseratmail. Börja om från noll. Fortsätta kämpa här? Flytta till Sverige? Ge upp? Just nu vill jag bara hoppa från balkongen men är rädd att fjärde våningen inte räcker för det fall jag hoppas på. . .
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar