söndag 14 mars 2010

Det lär ju inte hända för då spricker bubblan.

Han babblar på om sina semestrar i Australien och Nya Zeeland. Förstår ca 2% av vad han säger men nickar och lägger till ett "cool" eller "Geil" lite då och då. Han är från Schweiz och hans ansträngningar till att prata Hochdeutsch fungerar inte så bra. Är inte den enda som inte förstår allt, även tyskarna tycker att det emellanåt är svårt. Tydligen visar jag inte att jag inte förstår för han tycker att det var super trevligt att prata med mig och frågar efter mitt nummer och tycker att jag borde komma och besöka honom och hans lamas* i Schweiz. Det lär ju inte hända för då spricker bubblan att jag förstår honom, haha.

* Han har lamadjur, sådana som spottar om man ser dem i ögonen. . . Ingen kommentar ;-)
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar