onsdag 15 juni 2011

Vissa fastnar vid Facebook - jag fastnar vid hundar.

Skulle egentligen gå och lägga mig tidigt idag, så blev det inte. Kom att tänka på hundarna från igår (många hundar på stranden och samtal med K om hundar - båda är hundälskare). Han berättade att det finns webbsidor med hundar från Spanien där hundarna är listade enligt datum de ska gasas ihjäl om ingen inom några dagar säger att de vill ha en av dessa hundar (tydligen många i Tyskland som räddar hundar genom att ta hem dem från Spanien utan att ha träffat dem bara "klickar hem dem". Riktigt så går det inte till men you get my point.). Nu har jag suttit i timmar och "surfat" hundar. Är mer sugen än någonsin på att rädda en stackare men samtidigt vet jag att jag inte kan ge dem ett hem som de behöver just nu (bara kärlek räcker inte och oftast har de stora problem som behöver tid, pengar och ett hem där man har erfarenhet av "problemhundar"). Så fort jag har pengar och framför allt tid så ska jag rädda några stackars oskyldiga hundar och ge dem den kärlek och omtänksamhet som egentligen vartenda djur borde få.

Nu blir det sova om jag kan det. Tankarna är många och mitt dåliga samvete att jag inte kan hjälpa just nu kommer att hålla mig vaken men realistiskt vet jag att det inte fungerar så som det är nu. . . Snart, snart. . .

Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar