söndag 20 juni 2010

Varför kan hon inte förstå?

Dagens citat:
"Du måste flytta till Sverige för ditt äktenskaps skull".

Mamma som försöker övertyga mig om att jag måste flytta tillbaka till Sverige. Började nästan gråta. Varför kan hon inte förstå att jag vill stanna här ett tag till? Varför måste hon alltid tjata om att jag bör flytta tillbaka (alltid nya argument). Absolut jag flyttar tillbaka om det blir för jobbigt för mig o älsklingen med distans igen men att anta att det kommer att tära så mycket på äktenskapet att jag bör flytta tillbaka nu på en gång är bara elakt.
Signatur V

2 kommentarer:

Kära Ex-Mitbewohnerin sa...

För att inte nämna det hur det kommer att tära på äktenskapet om du helt ofrivilligt skulle nu flytta dit och må dåligt där... men antagligen är det svårt för henne att förstå det eftersom hon inte ens kan förstå varför du inte trivs där.

~ Kiss and Tell ~ sa...

Jag vet... men hon tänker inte ett steg längre. Pratade med älskling om det igår och han har samma åsikt som du :-) Vi får helt enkelt se hur stor längtan blir... Eventuellt blir det mer sverige för mig o mkt resande för honom.

Kanske ska börja med att se hur det blir 3 veckor med mammi i sommar. Är rädd att jag kommer hamna på dårhuset efter den tiden.... och då är boende problemet löst :-)

Skicka en kommentar