torsdag 10 juni 2010

En agenturare kommer alltid ses som agenturare

Har svurit att jag inte ska jobba i en agentur igen. Det är inte min grej på grund av så många olika anledningar. Trivdes väldigt bra med kollegor, kunder och de flesta arbetsuppgifterna men det är inte det jag ser mig jobba med i framtiden. Fram tills igår när jag hittade en annons från en agentur.
Gick in på hemsidan för skojs skull för att se vad de har för kunder och vad de gör. Satt och läste länge och blev mer och mer nyfiken på företaget och sugen på att söka tjänsten där. Skulle det vara annorlunda? Det är ingen kreativagentur utan en mediaagentur vilket passar mig och min profil bättre. Och OM jag skulle få jobbet, skulle jag då vara kvar i agenturlivet och inte kunna byta till företagssidan senare?

Pratade med A om det i december och han sa att jag skulle bli kvar om jag fortsatte: "Byt sida så snabbt som möjligt så att du inte blir kvar. Det blir mycket svårare desto längre du är kvar. Tänk på att du vart på en agentur i nästan ett år och det kommer redan att vara ett stort samtalsämne när du kommer söka nya jobb. Du kan fortfarande vända det till din fördel just nu men blir du kvar längre kommer det att vara en stor nackdel. Lita på mig jag har många års erfarenhet från företagssidan och agenturare kommer alltid ses som agenturare.".

Han kunde inte haft mer rätt för det är det som de hänger upp sig på på intervjuerna. Varför vill jag byta efter ett år på en agentur? Kommer jag att ångra mig? Vad har jag egentligen lärt mig? Varför en agentur? Och framför allt varför kundsidan nu? På intervjuerna har jag kunnat vända det till något positivt men frågan är om jag kommer kunna det om jag fortsätter på en ny agentur? HILFE!
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar