tisdag 23 februari 2010

Varning för halv äckligt inlägg

Hört uttrycket "hostar tills jag spyr"? Vet inte om det egentligen finns, men jag och mina kompisar använde det när vi var yngre (läs: för 10+år sedan). Tror att det innebar att man hade så kraftig hosta att man fick kväljningar. Idag har jag bokstavligt talat upplevt det. Jag har två gånger hostat så mycket att jag spytt. TVÅ gånger. Hatar att spy får kedjereaktion av att spy, dvs. jag spyr för att jag är så äcklad av att jag spyr. (Detta hände som tur var inte idag *pust*). Det känns generellt som om hostan blivit bättre men sen får jag ett nytt hostanfall och vet inte vad jag ska göra: får ingen luft, får ont i magen och korsryggen. Borde kanske gå till läkaren men vad ska hon göra? (Har fått bra medicin från apoteket den här gången, det tyska systemet är på det sättet bättre än det svenska. Starkare mediciner ges ut utan ett stopp hos läkaren.).
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar