söndag 21 februari 2010

Chefen dök bara inte upp på jobbet i måndags.

”Varför gör dem alltid så?” Svarar att jag inte vet och sanningen är att jag inte vet, kan bara spekulera och analysera. Det tjejer är bra på. Hon tycker att killar spelar mer spel än tjejer man vet aldrig om man kan lita på det de säger och gör. Jag vet inte om jag håller med men nickar. Tycker inte att man kan generalisera så, tycker inte att min man spelar spel. Sitter i en bekväm fåtölj på Starbucks som så ofta. Min low-fat-grande-trippel-cappucino är sedan en timme upp drucken. Borde beställa en ny men orkar inte gå ner. Hon drar upp benen under sig, det får henne att se liten ut. Liten och hjälplös. Han har återigen tagit avstånd från henne, skyller på stress. ”Kommer du ihåg hur det var att vara ung så där i 25 års åldern?” hon är äldre än mig men glömmer ofta det. ”Jag svarar att vi är båda fortfarande är unga”. Hon känner att hon under 2009 blivit 5år äldre. ”Jag har inte ens högklackat på mig varje dag längre”. Jag tror att det beror på allt skit som händer på jobbet och som har hänt henne privat. ”Chefen dök bara inte upp på jobbet i måndags. När jag äntligen fick tag i honom vid lunch svarade han att han tagit med familjen på skidsemester i Österrike”. Vi skrattar det är så typiskt honom. ”En dag ska jag också ta familjen på spontan skidsemester”. Hon skrattar så att hon kiknar men snabbt blir hon alvarlig igen. Hon undrar om det är hans sätt att göra slut. ”Vore egentligen bäst för er båda” säger jag. Hon håller med.
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar