torsdag 18 februari 2010

Reklamare är generellt elaka.

Du borde kolla där o där o göra det o det. . . Ger honom råd om arbetssökning. Hans företag ska förmodligen flytta hans avdelning från Frankfurt till Hamburg. Jag skämtar o säger att jag känner mig som askungens styvmor (gör det o det o …). Han säger att jag borde göra det rätt. Vet inte om han menar att jag GÖR rätt i att vara bossig (för att han ska få tummen ur) eller om han menar att jag borde göra det rätt som i att peka med fingret hur han ska göra så som askungens styvmamma gjorde. Det tyska språket är förvirrande. Har inte pratat med honom på länge. Vi kommer väldigt bra överens. Han är den som skrev lappar med telefonnummer till olika headhunters när jag skulle sluta på jobbet. Han som gav mig råd om hur jag skulle gå till väga o vad jag behövde tänka på om jag ville fortsätta med reklam. Synd att jag bestämt mig för att gå en annan väg. Reklam är nog inte för mig. Han tycker egentligen också att jag skulle passa bättre på kundens sida. Är för snäll. Reklamare är generellt elaka. Han är reklamare men inte elak. Ett undantag. Han måste inte vara elak alla tycker om honom ändå. Han är toppen. Saknar honom. Han slutade och flyttade till en annan stad, jag blev kvar. Vi hade kul, inte en endaste dag gick förbi utan att jag grät av skratt. Kollegorna tyckte att det kom konstiga ljud från vårt kontor. Ville flytta in till oss eftersom atmosfären hos oss var lättsam. Vi fick mycket gjort men hade kul. Lärde mig om tysk kultur, jag honom om svensk. Pratade om våra förhållanden. Han är den perfekta kollegan.
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar