måndag 25 januari 2010

vi är lika elaka båda två

Han ler, vi flirtar i smyg. Jag står lutad mot ett träd resten av gänget är på festen. Vi är nyktra (chaufförerna). Bonden ringer o frågar var jag är. Jag svarar att jag är o tar en cigg med hans bästa vän. Han gillar inte det. Han är rädd att det ska hända något mellan oss. Det som redan hänt flera gånger. Det som alltid händer när hans bästa vän träffar dem han är kär i. Tycker synd om Bonden. Vi är vänner bra vänner Bonden o jag. Han är kär inte jag. Vi umgås mycket. Är singel för första gången på många år gillar det. Spännande med hemligheter. Bästa vännen ler han vet vad jag tänker på. Jag ler, vi är lika elaka båda två. På natten övertalar jag Bonden att han ska bli tillsammans med sitt ex igen, han vill inte. Han är besviken att det inte kan bli vi. Jag förstår honom men det skulle aldrig kunna ske Jag vill leva livet, han vill skaffa bondgård o så småningom barn. Villa, vovve o Volvo (ok, Saab i hans fall). Det skrämmer mig. På morgonen skiljs vi åt o han lutar sig mot mig o ger mig en lätt puss på kinden. Jag vet att det är vår sista, jag flyttar till ett annat land snart. Har inte berättat det för honom. Skickade ett SMS från båten: "Kommer att sakna dig, har blivit antagen på universitet i Estland. Behöver frihet. Ledsen att jag inte sagt något. Puss till dig o hundarna". Han skrev att han förstått att det var något att han kommer sakna mig o att vi definitivt ska hålla kontakten. Jag grät: varför kunde jag inte säga det face-to-face??
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar