måndag 8 juni 2009

Inte ens jordgubbar o hallon

I fredags ringde min läkare mig o sa att provresultaten kommit att jag måste komma in o få dem så fort som möjligt. Sagt som gjort idag klockan 18.00 hade jag min tid. Har haft sjukt mycket att göra hela dagen idag o det har verkligen vart en helvetes dag. . . Kommer in till läkaren o får en blick av henne som säger "det här kommer inte att vara de svar du vill höra - en blick av medlidande". Sätter mig ner hon harklar sig: "God dag Frau Schatzlein! Hur mår ni?" jag nickar tackar o säger att det är relativt bra med mig mycket att göra bara. "Jag måste säga att jag är mycket imponerad av att ni mår så pass bra som ni gör o att ni orkar så mycket som ni gör" jag tittar mycket förvirrat på henne som tittar på mig o fortsätter: "Era provresultat ser inte bra ut, en normal reaktion vore att ni skulle sova mer o att ni skulle vara så trött att ni inte orkar med något". En paus - jag är tyst o vet inte riktigt vad jag ska säga. Frau Doktor bryter ytterligare en gång tystnaden o börjar räkna upp allt som är fel på mig. Mina värden är hemska, det finns en massa saker jag inte får äta t.ex. kanel, peppar, gelatin, majsstärkelse, tomat (speciellt ketschup o dyl. ), vete o det är bara de livsmedel jag absolut inte ska äta för att få ordning på mina värden, sedan finns det massa ämnen som jag bör undvika (läs egentligen inte heller får äta alls), tills de har kommit fram till vad det är som leder till mina dåliga värden. Jag måste äta en ganska noga balancerad (läs planerad) kost, fram tills vi fått mina värden under kontroll o kommit på vad det är som är boven i dramat.
Jag får inte ens äta jordgubbar, hallon, potatis, ruccula, blomkål, ja som sagt listan är lång orkar inte skriva allt. Jag lär återkomma om saken.
Vad var det då för fel? Mineral o vitaminbrist. Kroppen kan inte bryta ner järn, mineraler,det är ngt fel med urinsyra (vad det nu än är), det är ngt med njuren, sköldkörteln, leverämnesomsättningen är överbelastad, något med att den hormonellabalansen är störd o inte fungerar på grund av kolesterolbrist, hela min ämnesomsättning är det STARKT fel på, problem med skydd av påverkningar uteifrån, något med problem med livsrummet (den fattade jag verkligen inte ska läsa mer om det o be min baby översätt o förklara) o det är inte allt men jag blir deprimerad av att skriva mer dessutom förstår jag inte riktigt vad allt betyder o det mesta har jag inte hittat i uppslagsboken o borde googla.
Nu ska jag bara äta ytterligare 14 tabletter om dagen. Japp har fått massor av grejer utskrivna o för att inte tala om de första dagarna som jag fått special tabletter till. Hon rekommenderade att de skulle vara på en helg eller att jag tog ledigt från jobbet hon kunde sjukskriva mig om jag ville för jag skulle må extremt dåligt. Mal schauen hur det blir jag är ganska spänd o rädd men samtidigt nyfiken på hur det kommer att gå. Önskar att min älskling vore här. . .
Får se det positivt att jag faktiskt fått hjälp o att det finns en förklaring till varför jag mått så dåligt som jag mått. . . o det känns faktiskt ganska skönt =)
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar