tisdag 16 juni 2009

Allt går sönder. . .

. . . o fungerar inte nu när jag är vikarie för L som är på semester (naja, jag har två jobbpositioner som egentligen är tre jobbpositioner - min o hennes två (hon är PA o office manager)).
Första dagen gick skrivaren sönder, det var fel på massa bokningar o en massa annat.
Andra dagen var relativt lugn eftersom han jag är PA till var bortrest, men lite drama hann vi/jag med: när jag fortfarande inte fått bokningsbekräftelse på ett hotell som jag bokade i fredags o var kvar i telefonen när resebolaget skickade ut den, ringde jag upp. Nej, det fanns ingen sådann bokning, så vi gjorde om den INGA PROBLEM!!! Fick bekräftelsen o allt var frid o fröjd. Två timmar senare får jag ett samtal från resebyrån som säger att hotellet ringt upp o frågat varför Mr Boss-man hade två bokade rum. Tillslut när de insåg att felet låg i deras databas-program-grej, så lovade de att fixa det (tack o lov vet mr Boss-man inget om det *pust*).
Tredje dagen inget fungerar fel i datorprogram, hissarna funkar inte (vi kommer typ inte hem, bra, grattis, Hausmeistern är inte där *suck*), dörrklocke-grejen/låset fungerar inte så har man gått ut kommer man inte in (tur att jag sitter här o kan springa tilll dörren o öppna). Försöker omboka en resa för en kollega men det blir bara mer o mer invecklat (o dyrt). Kan han inte bestämma sig så att vi får det ur världen?? Nej, en gång i timmen vill han ha ngt annat :-(
All respekt till L =)
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar