söndag 18 oktober 2009

Utställningsvandring


Intressant? Absolut, men jag måste säga att jag nog kunde gjort vissa skulpturer bättre själv. Intressant var det hur guiden överanvände orden jättevackert, totalt underbart o liknande på saker som. . . Enligt min mening inte var något speciellt. . . men vad vet jag om konst egentligen??


Jättevackert? En hög med rost i mina ögon. . .


OK, den här tyckte jag var cool. . . En gjuten häst ska det vara!!


OK, dem här var oxå coola, men helt ärligt de är gjutna i formar o inte skulpturerade coolt i sten eller så. . .


Nog det bästa konstverket enligt mig, modernt, annorlunda o framför allt skapat av elever från 9onde klass (Hauptschule dessutom). Jag är imponerad. Det var bättre än det som de "riktiga" konstnärerna/skulptörerna gjort!


Efter utställningen gick vi på vinprovning där dessa läckra huvuden serverades =)
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar