tisdag 21 september 2010

Tyska är ju världsspråket.

- Schatz, har du med dig dina bilpapper (konstigt ord på tyska förmodligen en förkortning av ett slängord)?
- Mina vad?
- Bilpapper (det "riktiga" ordet).
- Oh, nej, de ligger i bilen.
- Då måste vi åka tillbaka du vet att de behöver dem.
- Varför?
- För att veta att du inte stulit bilen kanske.
- Varför skulle jag stjäla en så gammal bil och varför skulle jag vilja lägga ner pengar på en stulen, gammal bil som inte fungerar om den inte vore min.
- För att du är blond men har en Spanskregistrerad* bil.

* Internt skämt mina kära grannar har interpreterat S:et som Spanskt på bilen. Har jag nämnt att de i Tyskland inte alltid är så smarta? Jag menar S=Spanien (samma ord på tyska) att det skulle vara ett E för Spanien går ju inte: det heter ju Spanien på tyska Espania har de säkert inte ens hört talas om. Tyska är ju världsspråket.
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar