måndag 20 september 2010

Året som gått. . . (bättre att publicera sent än aldrig)

2010 måste bli ett bättre år än 2009, annars vet jag inte vad jag ska göra. . . Klarar nog inte ett till år som 2009. En lite sammanfattning av 2009:
Januari: Flyttar in i skabb lägenheten, det är kallt o smutsig. Elen fungerar inte de första dagarna, inte gasen heller. I mitten på januari flyttar killarna in. Två killar som ska gå tyskakursen o inte har hittat någonstans att bo. Folk tycker att det är konstigt att jag låter två helt främmande killar bo hos mig, men de var verkligen två guldgossar ;-) Jag börjar jobba på reklamföretaget. Till en början trivs jag. . .
Februari: Min Mitbewohnerin kommer tillbaka till Düssan, en av killarna bor fortfarande kvar. Det börjar bli långtråkigt på arbetet. Jag jobbar lååånga dagar och är helt slut.
Mars: Flera slutar på jobbet. Arbetsbördan blir högre, dagarna ännu längre men vänskapen till kollegorna bättre. Blandade känslor inför jobbet. Jag arbetar, sover, arbetar, sover. . . That's it!!
April: Fortsätter på samma sätt, men till sovandet o arbetandet har det kommit drinkar/öl med arbetskollegorna för ofta. . . Jag börjar känna igen ett mönster. . . Börjar känna oro o inse att i takt med att jag börjar gilla jobbet mer har mina alkoholvanor stigit. Mamma är här jag tar ledigt en halv dag från jobbet istället för en hel dag eftersom jag hör att vi ska dricka sekt till lunchen på jobbet. . .
- Min första CK utförsäljning - I love it!!
- DTM på Kö
- Inser att om jag väljer reklambranschen så kan jag kiss familj o husdjur goodbye!!
- ÅNGEST!!
- Insomnia ofta. . .
Maj: Fortsätter på samma sätt, inser att stressen inför bröllopet också är en faktor till att festandet o "gå ut o ta en drink/öl"-andet. Har en riktig lågpunkt på jobbet. Undrar om det finns någon chans att sluta.
Juni: Älskar jobbet! Det är helt underbart, vet inte vad det är som har hänt. . . Startar mitt första egna företag. Börjar som freelancare på reklamföretaget. Börjar stressa ordentligt inför bröllopet allt jag tänker på är bröllopet. . .
Juli: Jobbar dag in o dag ut är lycklig. Trivs bra. Planerar det sista inför bröllopet. Snart ska det ske.
Augusti: GIFTER MIG! Woho, underbart. På många sätt (de flesta) den lyckligaste dagen i mitt liv. . . Samtidigt som jag blev otroligt besviken på några vänner.(anm. Är fortfarande besviken o sårad.) Blir sjuk ett par dagar efter bröllopet, inte bara sjuk utan riktigt jäkla sjuk har nog aldrig mått så dåligt. Det enda jag kan göra är att LYSSNA på filmer, det snurrar för mycket att läsa jag kan inte kolla på dataskärmen det gör ont. Datorn går sönder, jag får ligga o kolla upp i taket, det är det enda jag kan göra. Är mer eller mindre sjuk resten av augusti. . .
September: Sista månaden på jobbet. Massor att ta igen från när jag var sjuk. Är lycklig att jobbet är över. Tackar nej till ett förlängt kontrakt - det bästa beslutet jag har tagit. Samma dag som det var den sista dagen på jobbet var den sista dagen vi hade vår gamla lägenhet. . .
Oktober: Har ingen lägenhet inget jobb o mår skit. . . Åker ner till älsklingens föräldrar o bor där. . . Får ångestattacker. Undviker dator, mobil. . . Är bara online när jag verkligen känner för det =)
November: En kompis var nära döden, det får en att börja fundera. Hoppar in o jobbar en del på reklamföretaget. Inser hur jag vantrivdes där. Funderar över en del saker.
Jag fick min älskade iPhone!!! Har bara väntat x-antal år på den!!
December: De saker jag har tänkt på tynger mig. Kan inte sova på nätterna. . . Inser att det finns vissa saker i livet som påverkar vare sig man vill eller inte oberoende av om man är lycklig eller inte. Är trött och vill bara att året ska ta slut o att ett nytt år, ett lyckligare mindre ångest laddat år ska börja.

________________________________________________________
Update 1: Vet inte varför jag inte publicerat inlägget, tror att jag glömt klicka på publicera-knappen eller så ville jag fylla på med mer!? Skulle iaf publiceras 2010-01-04 kl: 13:18. Bättre sent än aldrig!

Update 2: 2010 har nästan vart värre än 2009. Det har funnits underbara ögonblick (några av de bästa i mitt liv) men generellt har det vart ett år av KAOS, sorg och besvikelse.
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar