måndag 23 april 2012

Hur dum tror han att jag är egentligen?

- Ja, men då säger vi så. Nu är det bara att hålla tummarna att det inte regnar. 
- (skratt) Ja, annars är det bara att sätta på vindrutetorkarna.
- (försöker låta allvarlig och kväva mitt skratt) Eh, jag vet inte hur man gör du får nog visa mig det.
- (På fullaste allvar) Om du behöver det innan vi ses så kolla i bruksanvisningen.
- (tystnad)
- Schatzlein är du kvar? 
- (förvirrad) Förstod du att jag var ironisk eller tror du verkligen att jag inte vet.
- (Allvarlig på rösten) du lät så allvarlig och så vet jag ju att du inte kör så mycket bil...

Jag var mållös ett bra tag därefter och vet fortfarande inte om han fortsatte att vara ironisk eller om han verkligen tror att jag är så dum att jag inte ens vet hur man sätter på vindrutetorkarna. Måste fråga när vi ses. 

 
Spegelvindrutetorkare från den spanska designstudion Causas Externas. Kan ju hända att jag bara vet hur de används "för hand".


Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar