måndag 10 januari 2011

Det började med ett blogginlägg och jag vet inte var det slutar.

Började med ett blogginlägg om vad som hänt den senaste tiden för mig och min omgivning för ett tag sedan. Det övergick i en årsresumé men blev snabbt för långt. Kopierade in den i word och fortsatte att skriva på den så fort jag tänkte uppdatera bloggen. Det har nu snarare förvandlats till början på en bok som handlar om mig men framför allt min omgivning. Alla problem, svek, missförstånd men även lyckliga stunder. Den glädjen som vi sprider till varandra.

Efter ett tag började jag leka med tanken att faktiskt skriva en bok på riktigt och bara basera den på våra liv. Skriva en roman istället för en biografi. Satte mig ner och läste igenom det jag skrivit. Det åste verkligen omarbetas men det kan faktiskt bli något bra. En riktig chickflick men samtidigt är mitt liv en chickflick - jag är tjej och jag älskar romantik. Visserligen är jag lyckligt gift och den i min omgivning som står för minst drama men jag behöver ju inte skriva med mig som huvudperspektiv och jag behöver ju inte hålla mig till sanningen om det blir en roman.

Får se vad det blir av det hela men nu ska jag plugga. Bis später!
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar