tisdag 27 juli 2010

En komplimang men ett konstigt och lite skrämande samtal.

Tog en paus i min promenad och satte mig på muren för att njuta av Rhein då en man kommer fram till mig och börjar prata med mig.

Man: Hej, får jag störa kort?
Jag (något avståndstagande): Ok
Man: Var du i Füchschentältet (öl-tält på kirmesen) i lördags?
Jag (förvånad): Ja
Man: Såg dig där och tänkte gå fram men bestämde mig för att inte störa.
Jag: Ok
Man: Du är det vackraste jag sett och jag är imponerad av hur många öl du kunde dricka.
Jag: Ok, tack. . .
Man: Bli inte rädd jag försöker inte stöta på dig. Ville bara berätta att du är riktigt vacker.
Jag: Tack
Man: Då får jag önska dig en trevlig kväll och jag hoppas att jag stöter på dig igen för du lyser upp tillvaron som en sol.
Jag: En trevlig kväll till dig med.
Man: Hejdå.
Jag: Hejdå.

Snacka om weird. Är fortfarande lite chockad men samtidigt var det trevligt att få en sådan kommentar.
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar