fredag 28 augusti 2009

Jag = otroligt ego (skäms)

E-mail till en vän:
"Hej hjärtat,
Förlåt att jag inte svarat du förstår inte vilket h-vette vi har haft här sen jag kom tillbaka från Svea :- (

Först blev jag extrem förkyld på tisdagen på torsdagen var det så hemskt att jag inte kunde gå till jobbet o fick gå till läkaren. Blev sjukskriven torsdag+fredag. På måndagen kunde jag fortfarande inte göra ngt annat än att sova för att jag var så illa sjuk (läs: jag kunde inte ens titta på film utan att mina ögon grät tills de svullnade upp o jag inte såg ngt) så jag gick till läkaren igen blev sjukskriven hela veckan. Tisdag min dator går sönder mitt enda nöje fram till dess hade vart att jag kunde se (ok, lyssna) på film.... Hemma en vecka kunde inte göra ngt anat än att stirra upp i taket (dator sönder, äkta man i svea, roomie som jobbade, ingen röst = ingen telefon). Mitt liv var rena h-vettet jag var så uttråkad så jag sov 20 timmar om dagen o resten stirrade jag upp i taket ;-) Kunde iaf jobba veckan därpå men det blev bums i säng när jag kom hem o kollegor som klagade på att mitt hostande störde dem i arbetet (ok, att de skämtade men lite allvar var det i det). Äntligen kom helgen o jag skulle ta det lugnt men nej blev inte riktigt så kunde inte säga nej till en vän (nåja, var inte svårövertalad det var super trevligt juh), så vi kom hem efter 7 på morgonen på söndagen... Då kom hostan tillbaka igen, så nu sitter jag snopet o hostar igen, men kul helg hade jag ;) o datorn borde jag få tillbaka snart så att jag kan bli lite digital mer än bara låna min kära mitbewohners eller älsklings eller privatsurfa från jobbet ;-)
På jobbet har vi en som efter mindre än ett halvår här har gått in i väggen av allt arbete, en efter en slutar för att det är så sjukt mkt att göra o jag tror att jag inte kommer att skriva på ett förlängt kontrakt om jag skulle bli erbjuden det, så som det är just nu går inte!!! Folk är sjuka hipt som hapt för att de inte klarar pressen o arbetstimmarna. Livet på en reklambyrå inget jag rekommenderar!!!
Sorry, nu har jag babblat på om mig själv :- (

Hur är det med dig min underbara vän? Tack för senast det var helt underbart! Hur har du haft det?
Puss puss o massa kärlek!!"
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar