torsdag 3 maj 2012

Det gick vilt till.

Har inte berättat om min resa till Fürth än. Den var intressant. Borde ha skrivit direkt när jag kom hem i söndagskväll men var så slut att jag inte orkade och nu några dagar senare är inte detaljerna lika aktuella.

Men en kort sammanfattning klarar jag nog av. Träffade brorsan med ögonen 5:45 på hbf. Hade egentligen försökt att undvika det men när han frågade kunde jag inte säga nej.

Vi gick in till resten och jag insåg att jag var glad att han var med. Folk var fulla, höga och högljudda. När vi äntligen kom på tåget och hittat sittplats började det hela. Folk rökte, rökte på (och tog andra droger för den delen), drack och var på partyhumör. Själv var jag trött och glad att de fyra jag delade tågavdelning med var relativt lugna inte för att det gick att missa det som hände utanför eller att två av dem vi satt med gick ut och rökte på x antal gånger men ändå - relativt lugnt.

Att ta sig till toaletten var en utmaning varenda gång. Det var som om vissa aldrig sett en tjej. Kommentarer och flirtförsök. Inget jag inte kan hantera men gick på toa mindre än jag skulle ha gjort om det gick att ta sig fram med mindre "problem".

Folk kastade ut flaskor genom fönstren, gjorde "koreografier" med toapapper, skrek, dansade, sjöng, försökte pissa ut ur fönstret, försökte få reda på hur långt ut ur fönstret de klarade att klättra innan någon drog in dem. Listan kan göras lång och som sagt kommer jag nog inte ihåg ens hälften. Det var en upplevelse som få - intressant och lärorik.

Att alkohol dracks är så klart inget som överraskar och jag hade min vän kaptenen med mig. Strax efter 12 var vi framme på Fürth hbf och tog oss till spelet med bussarna som stod beredda för oss.

Att jag inte direkt är en ängel, att alkohol inte är ett främmande ord för mig eller att jag gillar spänning och att busa vet vi alla men insåg hur oskyldigt mitt liv är i jämförelse med många andras. Hur jag lever i min bubbla och faktiskt vet var gränsen för att "gå för långt" går lärde jag mig på resan.
Inte ens skylten var rättens efter ett par timmar :)
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar