torsdag 3 maj 2012

Acceptens.

Konstigt det där med acceptens förresten. Läste precis igenom mitt inlägg om tågresan till Fürth och blev förvånad över hur "lättsint" jag skrev om drogerna som användes. Alla som känner mig vet att jag är anti droger. Fram tills för några år sedan mådde jag illa av tanken på att folk använde dem. När jag var liten och mina föräldrar som väldigt sällan dricker öl för en gångs skull skulle dricka en, tog jag den ur händerna på dem och slängde den. Första gången (tror att det är ca 10 år sedan nu) jag såg någon ta kokain mådde jag så illa att jag gick och spydde. Det gjorde så ont i hjärtat på något sätt. Nu har jag vant mig vid att folk drar en lina hit eller dit, röker en joint som om det vore den naturligaste saken på jorden. Har accepterat det på något sätt - konstigt det där med acceptens....

Den här flyern låg på tåget här i Düsseldorf nyligen. Den informerar om de nya droglagarna i Holland.

Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar