torsdag 21 oktober 2010

Gravid?

Samtal på krogen. En bekant kommer fram till mig:
- Schatz, jag måste fråga dig en sak.
- Ok.
- Är du gravid?
- (står med en cigg i munnen och ett ölglas i handen) va, nej! Why? Då skulle jag inte stå med en öl och en cigg!
- Jo, men vi har vart här i flera timmar och det är fortfarande ditt första ölglas och det är fortfarande fullt resten glasen som beställts till dig har du hällt i de andras glas när de inte sett och det är din första cigg för kvällen och jag har inte sett dig ta ett endaste blås från den.
- (Skrattar så att jag kiknar: tar ett djupt blås och en stor klunk öl) hahaha. . . nej, hahaha, jag är inte gravid, hahah. . .
- Ok, tänkte att jag skulle fråga du har druckit antingen vatten eller sippat på en öl de senaste två månaderna när jag sett dig. Tänkte hellre fråga än spekulera.
- Tack, jag uppskattar det.

Ok, så jag blir övervakad en hel kväll. Känns lite. . . skrämmande men jag är tacksam att han kom fram och frågade.
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar