tisdag 10 maj 2011

Över förhållanden och deras chanser att överleva.

Jag: Det är annorlunda den här gången men jag tror inte att han kommer att kunna hålla sina fingrar i styr.
Granpa: Nä, hon kommer att tröttna på honom.
Jag: Hon är för destruktiv och kommer inte kunna ta sig ur förhållandet.
Granpa: När hennes självförtroende stärkts kommer hon att inse att hon kan få någon bättre.
Jag: Jag hoppas att du har rätt men vi får väl se - hans ögon vandrar.
Granpa (sträcker ut handen): Jag antar vadet.
Jag: Ok, deal men märker du samma fel som jag märker?
Granpa: Att vi väldigt sällan har olika åsikter och nu har vi det?
Jag: Det var inte det jag menade men du har rätt i det. Det sjuka är att vi båda är säkra på att det tar slut på ett eller annat sätt.

Tråkigt att båda tror att chansen att förhållandet inte överlever är stor. Det intressanta är att hon inte heller tror att chansen är stor ändå är hon beredd att satsa allt på dem.
Signatur V

0 kommentarer:

Skicka en kommentar